فلسفه علم ریاضی میرزاوزیری

فلسفه علم ریاضی --- نیمسال دوم ۸۴-۸۵ | اینجا وب نوشت همزمان این کلاس است، وب نوشت فلسفه علم میرزاوزیری

فلسفه علم ریاضی میرزاوزیری

فلسفه علم ریاضی --- نیمسال دوم ۸۴-۸۵ | اینجا وب نوشت همزمان این کلاس است، وب نوشت فلسفه علم میرزاوزیری

زیبایی در ریاضیات

کی فکرشو می‌کرد که این موضوع اون قدر جذاب باشه که یادداشت قبلی لبریز بشه؟ بیاین اینجا!

مثلث تو راهه! چیز زیادی نمونده!

نظرات 66 + ارسال نظر
جوجه اردک زشت یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 19:28 http://uglyduckling.debsh.com/

کجایی نازنین یک لا قبا دستم به دامانت؟! کیستند آن ناکسان مردان که دزدیدند این یک لا قبای ساده و مظلوم ما را دوش با پیکان؟ اگر نقدینگی خواهند ما تا سقف یکصد چوق آماده و ما حتی اگر لازم شود محمود را قربانی دیدار رویت می کنیم اما مگر . . . . . . . . . . سلام مجید جان! وقتی نوشته هاتو دیدم توی پوستم نمی گنجیدم از خوشحالی. بتاز دکتر بتاز! سلام منو به اهل و عیال برسون. دوست قدیمی: آرش موسوی.

نوشین یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:32

من که چیزی نگفتم فقط تشکر کردم.... از دعوتتون هم ممنون اگه آقای دکتر اجازه بدند و من بتونم از بابام اجازه بگیرم حتما میام (این دفعه جدی میام چه ۷۱ بیاد چه نیاد....)

خودم یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:45

آرش جان سلام! خیلی دلم برات تنگ شده! خیلی! می‌دونم باورت نمیشه ولی همین امروز داشتم با یکی در مورد تو، خوبیات، نبوغت و تواناییات حرف می‌زدم و ازت تعریف می‌کردم!!! چند ساله همدیگه رو ندیدیم؟ همیشه به عنوان متفاوت‌ترین دوست، بهترین دانشجو و... از تو میگم. خیلی دلم برات تنگ شده. - قدقدمیرزا!

خودم یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:45

خانم نوشین! حتما اجازه دارین! (البته از طرف من)

۱۸۱ یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:47

اخیش بالاخره برای نوشتن مجبور نیست ده دقیقه صبر کنم تا همه ۱۰۰ تا نظر بالا بیاد. خانم لطفعلی زاده کمی در مورد متن کنفرانستون هم توضیح بدین(موضوع دیگه ای نبود حرف بیزنم گیر دادم به متن کنفرانس!)

زینب لطفعلی زاده یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 22:14

متشکرم استاد ///بچه ها نظر شما در مورد نوع ارائه سمینار چیه ؟یه بازی؟یه معما؟خیلی عادی و معمولی؟خیلی با کلاس با پاور پوینت؟یه قصه؟؟....؟؟؟؟؟؟شما چه نظری داری؟من فکر میکنم باید یه چیز متنوع باشه شاید بشه یه کاری برای اون خستگی ته نگاه ریاضی دوستان جوان که سنباد گفت بکنیم.نظرات کاربردی و البته محض شما را پذیراییم شایدم بشه خریداریم!!!////من همچنان منتظر قضایای مورد علاقه شما و دلیل علاقه تون هستم ها!!

[ بدون نام ] دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:33

زیبایی ریاضی اینه که حتی شیارهای کوهها هم بدون معادلاتش هیچند.

تازه وارد دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:17

آن مرد دندان درد دارد!

۷۱و۴۱۶ دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:24

ما هم میام!!!!!!!!ما دوست داریم یه طوری باشه که ما نظر همه دوستای ریاضیدوست،ریاضی ورز و ریاضی دانمونمو بفهمیم که بفهمیم...(و درگیری هامون در مورد آینده مون و ریاضی رفع شه)

خودم // <خودم> دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:39

حتما این طور خواهد بود. // همه آزادن که بیان! حتی <خودم>! //یادم باشه سه شنبه <خودم> رو توی خونه جا نذارم. // یعنی تا سه شنبه مثلث میاد؟ // بعید می‌دونم. // سه شنبه دیگه چی؟ // شاید!

خودم دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:41

امون از دست این برنامه‌های فارسی نویسی! من توی قسمت نام نوشته بودم: خودم // <خودم> ولی نمی‌دونم چرا این جوری آورده! در هر صورت پایینیه یه مکالمه بین دو نفره که با // از هم جدا شده.

[ بدون نام ] دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:46

اسممون اشتباه شد ما ۷۱و۴۱۶ هستیم

خودم دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:53

۷۱و ۴۱۶ ! // می‌دونم! مگه قبلی همین نبود؟ // راستی مدرسه ساعت چند تعطیل میشه؟ شما با باره‌گاه میرین خونه؟

زینب لطفعلی زاده دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 13:06

تازه وارد عزیز ممنونم از نظرات و کمکهای هنری،غلمی زیبای شما .///وااااای!چه کلاسی بشه این سه شنبه ۶ ـ۸ ......! من تا امشب همچنان منتظر نظرات شما هستم حتا اگر موضوع بحث جدیدی باشه.ممنونم

[ بدون نام ] دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 13:08

ببخشید اون علمی بود اشتباه خورد

۱۰۸ دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 14:16

۴ـ۶ یا ۶ـ۸؟؟؟؟نوشین که گفت ۴ـ۶ !

نوشین دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 17:38

ما اون موقع تو مدرسه بودیم. نمیدونم الان درسته ولی تو مدرسه و۷۱۴۱۶خورده بود!!! چقدر عجیبه!!!!!!!!!
۱۰۸ راست میگه مگه ۴-۶ نیست؟؟

نوشین دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 17:41

تو برنامه هم ۴-۶ ه! ۶-۸ نظریه ی گرافه!!

[ بدون نام ] دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 21:39

به گیرنده های خود دست نزنید اشکال از فرستنده بود .ببخشید !تصحیح میکنم :چه کلاسی بشه این سه شنبه ۴-۶.

خودم دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 22:07

و این زیبایی ریاضیات است که ۴ تا ۶ را به ۶ تا ۸ بدل می‌سازد... // کلاس همان ۴ تا ۶ است اما بچه‌ها تا ۸ تحت تاثیر خواهند ماند!

خودم دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 22:12

فقط تا ۸؟ چقدر کم؟

تازه وارد سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 00:54

یکی داره این وسط موش می دوونه.از این به بعد هر کی گفت تازه وارده اول باید دستاشو نشون بده!

خودم سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:07

اینم دستای من!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 14:44

یک مساله جالب : یک فردی اسیر است و باید نجات پیدا کند و برای او دو مسیر فرار وجود دارد.یکی نجات و دیگری نابودیست سر هر کدام از این راهها یک نفر ایستاده یکی کاملا دروغ گو و دیگری کاملا راستگو این فرد با یک سوال چگونه می تواند راه صحیح را پیدا کند ؟( فقط یک سوال و فقط از یک نفر - راستگو و دروغگو مشخص نیست - راه برگشتی هم نیست
(این مساله کاربردی از p) = p~) ~ است)

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 14:48

ما هم میتوانیم بسیاری از مسائل زندگیمونو به صورت
گزاره هایی در بیاوریمو با استفاده از قانون گزاره ها اونارو
حل کنیم.. این خیلی جالبه...

زینب لطفعلی زاده سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 16:01

بازی زندگی. اگه درست بشه! فعلا که نمیشه!

تازه وارد سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 16:08

شروع شده!!!.........هیچ کس منو دعوت نکرد؟!!.........آه.....(جوون مردم از دست رفت).........

حسن رحیمی سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 17:22

a percept without concept is empty,and a concept without percept is blind.
immanuel kant

نوشین سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 18:58

ممنونم ! خیلی خوش گذشت!

خودم سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:03

Of course

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:32

موضوع جلسه ی بعد چیه؟اون ادم فداکار که قراره سمینار بده کیه...

۱۸۱ سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 21:24

خسته نباشید خیلی عالی بود

خودم سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 21:49

شهود چهار بعدی! به زودی خودشو معرفی می‌کنه. منتظر یادداشت بعدی باشین.

گل ناز سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 22:50

خیلی خوب بود وخیلی جالب .لطفا یکم از شهود چهار بعدی بگین

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 23:50

خانم لطفعلی زاده!عالی بود!از ته دل براتون ارزوی موفقیت می کنم.
از شما هم ممنونم استاد!شما خیلی جالب صحبت میکنید.مطمئن باشید صحبتهای شما تاثیر زیادی روم گذاشته چون کمتر پیش میاد ازین حرفا بزنم.

خودم چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:32

ممنون. سمینار بعدی شهود چهار بعدیه. به زودی اطلاعات لازم میاد توی یادداشت بعدی.

نغمه چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:08

من همیشه ریاضیات رو دوست داشتم ولی وقتی وارد دانشگاه شدم از اینکه رشته ریاضی قبول نشدم خیلی خوشحال بودم شاید بدلیل دوستان بی علاقه یا اینکه از ظرفیت خودم خبر دارم و می دانم ریاضی رو با تمام زیباییهایش درک نمی کنم.البته از ۳کتابی که از آقای دکتر خوندم واقعا لذت بردم.زینب جان ببخشید که دیر شد شرمنده ام.

mm2 چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 16:39

زینب لطفعلی زاده چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:14

از همتون بخاطر صبر و تحملتون ممنونم و بخاطر اینکه لطف کردین و منو تو اینکار کمک کردین.استاد از شما برای همه چیز و بخاطر کمکها و حرفهای تاثیر گذارتون ممنونم./// بچه ها من این چند وقت که داشتم روی موضوع سمینار کار می کردم یه چیز جالب یاد گرفتم که دلم نیومد به شما نگم.آقای پرویز شهریاری تو کتاب خلاقیت ریاضی و مهندسی پیشنهاد کرده بودن یه دفترچه خاطرات علمی داشته باشید که تو اون دفتر هر موضوع علمی جدیدی که به شما یه حس خوب داده رو مثل یه خاطره شیرین یادداشت میکنین و تاریخ روز واسم کسی که اون موضوع رو ازش یاد گرفتین رو مینویسین .من این کارو یه هفته است که دارم میکنم خیلی عالیه.امتحان کنید.

خودم پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 00:11

سمینار بعدی؟ سخنران کجاست؟

خودم پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:49

نفر بعدی؟ نفر بعدی! نفر بعدی؟ دیر میشه ها!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 16:04

گشتم نبود....//احتمالا پششیمون شده نفر بعدی...

خودم پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 22:01

ممکنه. ولی بعید می‌دونم.

مجهول الهویه جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:44

ببخشید من خیلی دیر رسیدم . به نظر من زیبایی هر علمی از جمله ریاضی نه کاربردهای اونه نه چیزای دیگه . در اینه که باهاش بتونی پدیده های هستی رو بهتر بفهمی . باهاش بفهمی چرا خدا اینو این جوری افریده اونو اون جوری . بتونی باهاش چهان هستی را با همه بزرگی و بی نهایتی اش درک کنی حس کنی و ریاضی بهترین ابزار برای این کاره .
از مبحثی هم که خیلی خوشم میاد پیوستگی هاست . بعدا توضیح می دم چرا .
در ضمن مردم عادی هم برای این از ریاضی می ترسن یا بدشون می یاد که ریاضی رو یک مشت فرمول و مفاهیم انتزاعی و غیر قابل تصور می دانند در حالیکه به نظر من فرمول یک ابزاره برای بیان مفاهیمی که ساری و جاری است .مثل شعر که با یک مشت کلمه رستاخیز ایجاد می کنه با یک مشت واژه مفاهیمی رو که ممکنه از عوالم k بعدی بیان برای من اسون می کنه . ریاضی هم همینه و اگه ادما بفهمن ریاضی چیزی نیست جز مفاهیمی که پایه نظام هستی رو به وچود اورده حتما عاشقش می شن .
چون خیلی حرف زدم بقیه حرفامو بعدم می گم .

[ بدون نام ] جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:52

مجهول الهویه!شما ج ندارین؟

[ بدون نام ] جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:55

یه جورایی مطمئنم که پشیمون شده نفر بعدی!

خودم جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:56

من هم حدس می‌زنم.

۱۰۸ جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:19

دقیقا !!حالا تکلیف چیه؟؟

همکلاسی جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:22

از همکلاسی به سخنران ناشناس...سخنرااااان جان هر جا هستی لطفا سریعتر موقعیت خودتو اعلام کن....خش خش...الو...مفهوم بود؟..

سخنران جان جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:32

از سخنران به همکلاسی...همکلاسی..من اومده بودم بعد چارمو رویت کنم گیر افتادم!...صدام به کسی نمی رسه و اجازه نزول به بعد سوم رو ندارم!گمونم ویزام برای برگشت باطل شده...کسی صدای منو میشنوه؟....الو..الو....صدای من سکوت شماست...ایا صدای شما سکوت منه؟...اگه ساکت شم صدامو میشنوین...خشششششششششش...

اشئنثمشسه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد