فلسفه علم ریاضی میرزاوزیری

فلسفه علم ریاضی --- نیمسال دوم ۸۴-۸۵ | اینجا وب نوشت همزمان این کلاس است، وب نوشت فلسفه علم میرزاوزیری

فلسفه علم ریاضی میرزاوزیری

فلسفه علم ریاضی --- نیمسال دوم ۸۴-۸۵ | اینجا وب نوشت همزمان این کلاس است، وب نوشت فلسفه علم میرزاوزیری

۱۳۸۵

موضوع اولین جلسه بعد از عید همون پم است. ادامه در اینجا لطفا. حرف‌های قشنگ توی همون یادداشت قبلی.
نظرات 70 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 01:12

عجب ...ظاهرا من اول صفم!

همکلاسی سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 01:18

کامنت قبل در حکم یک زنبیل بود که من باب تثبیت اولویت گذاشته بودم..ثانیا قبل از اون ی چیزایی برای اونایی که ظاهرا منو مدتها با نمی دونم کی اشتباه گرفته بودن گذاشتم جهت رفع ابهام! ثالثا...همین!

خودم سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:54

رابعا اینجا از پم چی جدید دارین؟

همکلاسی سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:29

پیشنهاد می کنم در عید هر آدم .حادثه .جمله یا چیزی رو که نشانی از نگاه پستم مدرن درش می بینید به ذهن بسپارین و در اینجه راجع بهش بنویسین.اینم از پیک بهاری دانشجوهای کلاس فلسفه!.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:30

به خدا من این قدر غلط تایپی نداشتم..نمی دونم چی شد ی هو..

خودم سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:49

من یه آدم پست مدرن دیدم که نگو و نپرس!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:58

خب..میشه راجع به ویزگیهاش و اینکه چرا فکر می کنین پست مدرنه توضیح بدین.خیلی وقتا من خودم ادمای متجدد رو با پست مدرن اشتباه میگیرم.اگه حوصله دارین راجع به این صحبت کنین.(هر چند بعید می دونم این خودم اون خودم باشه که ما فکر می کنیم هست...).

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:14

به نظر من استنلی کوبریک نمونه ی یک فیلمساز پست مدرنه!هر چند شاید به سنش نیاد!
به نظر من این خانومه که تازگیا رفته تو نوبت که بشه صدر اعظم آلمان خیلی مشکوک می زنه که عقاید پست مدرنیستی داشته باشه!(رجوع شود به متن کامل سخنرانیش بعد از جریانات دانمارک و...)
به نظر من فیلم ۴ شنبه سوری خیلی باحاله!
خیلی خیلی خیلی قشنگ و باحال ...اینکه در آخر یک تراژدی واقعی شما از یک آدم متنفر میشین ولی نمی تونین به خودتون اجازه بدین اونو مقصر بدونین ...یعنی هیچ کس در روخداد یک حادثه ی غم انگیز مسئول و مقصر نیست و...خلاصه القا همچین دید و احساسی زیادی بوی نسبی گرایی و پست مدرنیستی میده.این فیلمای بدون آخرم که تازگیا زیاد شده در همین دسته است
سبزی فروش سر کوچه ی ما هم تازگی ها...
بقیشو بعدا میگم...(هدش قخ لخبفشئ نث رشسث دشلایه نث ذشقش ۴ ساشدذث سخخقه دثرثسافشئ فخ صثذمخلشئ فشذمهلا نشقیث ذشساشئ)..قابل توجه سرکار خانم آدم!
نوشته شده توسط مامور سری کشف دستهای پنهان پست مدرنیسم در جریانات اخیر!

خودم سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:53

اون آدم پست مدرن که من دیدم توی شب عینک آفتابی زده بود، با این که هوا سرد بود آستین کوتاه پوشیده بود، موهاشو سبز رنگ زده بود مثل سبزه سفره هفت سین، یه دیوان حافظ زیر بغلش زده بود و با اسکیت داشت وسط خیابون میرفت و عربده می‌کشید که: حاجی نوروزم و سالی یه روزم!

یک آدم ساده سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 14:20

شوخی کردین یا جدی بود؟واقعا همچین آدمی دیدین؟

خودم سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 15:22

جدی جدی! من توی پایتخت هستم. پست مدرنیست اینجا فت و فراوونه!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 19:33

از کجا معلوم اونی که شما میگین پست مدرن واقعا پست مدرن باشه؟...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 19:59

سوالی که پیش میاد فرق پست مدرنیسم و دیوانگیه. البته با عرض معذرت

خودم سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 21:37

نه. اشتباه نکنید. پمیست بودن با ادای پمیست رو در آوردن فرق می‌کنه. من فکر می‌کنم اونی که بهش میگین دیوونگی پمیسم اصل نیست.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 23:29

بعد اون وقت اون بنده خدایی که توصیفش رو کردین پمیست اصل بود؟

۱۸۱ سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 23:54

اکثر اختراعات ابتدا به تمسخر گرفته شدند بسیاری از تئوریهای جدید با ترس و لرز از متهم شدن به بیهودگی ارائه شدند. بین نبوغ و جنون فاصله ای از مو باریکتر است

خودم چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 00:17

هرگز! همکلاسی گفت آدم یا حادثه‌ای که نشانی از پم داشته باشه و من هم اونو تعریف کردم. واضحه که اصل نبود. من با ۱۸۱ کاملا موافقم.

آشنا چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:35

دیشب براتون پیام تبریک فرستادم مثاینکه نرسیده .عیدتون مبارک

خودم چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:40

مرسی! اگه میشه دوباره به این آدرس ایمیل که بالا نوشتم بفرستین. عید شما هم مبارک!

حسین.بیرونی چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 17:06

یه پست مدرن معروفم داریم. ایرانم اومده به نام میشل فوکو.
با اون نوشته معروف ـ اه این کوتیشن رو نمیتونم پیدا کنم تو ویرگول مینویسم ـ ـویرگول هم نیستش که سر جاش .بین دو تا ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ مینویسم ـ
۱۳۸۵ ایران روح جهان بی روح ۱۳۸۶
این از یک منظر پم ای هست البته فقط از این منظر که ایران دست بلند کرده بود و است روی مدرنیسم بدین مضمون:
۱۳۸۵
میشل فوکو، فیلسوف نام‌بردارِ فرانسوی که به ویژه با نظریه‌اش درباب نظمِ گفتار، گفتارِ قدرت و نیز تاریخِ جنسیت آوازه و اعتباری جهانی یافت، در دوران انقلاب ایران به تحولات جاری در این کشور علاقه نشان داد. وی جدا از چند سفر به ایران و نیز دیدار با آیت الله خمینی در نوفل لوشاتوی فرانسه، مقالاتی در روزنامه ایتالیایی Corriere della sera، روزنامه فرانسوی Le monde و نیز مجله چپ‌گرای Nouvelle observateur نوشت و فریفته انقلابیون و انقلاب ایران شد. فوکو که از فیلسوفان پست مدرن و ناقد تجدد غربی به شمار می‌امد در انقلاب ایران، شورشی علیه نظم تجدد و راهی به سوی آزادی می‌دید و آن را در چارچوب پدیده‌ای که «سیاست معنوی» توصیف می‌کرد، انقلابی بی‌نظیر و متفاوت از انقلاب‌های مدرن می‌یافت. بر همین پایه بود که ایران انقلابی را «روحِ جهانی بی‌روح» نامید. در ایران سال‌های اخیر، تبیین‌های فوکو از انقلاب و حکومتِ روحانیان، با استقبالِ شماری از هوادارانِ ولایتِ فقیه رویارو شده است. با این همه میشل فوکو در سال‌های پایانی عمرش، پاره‌ای از تحلیل‌های خود از انقلاب ایران را خطا دانست و به ویژه جمهوری اسلامی را به نقض حقوق زنان و نیز اقلیت‌هایی چون هم‌جنس‌گرایان، متهم کرد. نوشته‌های متأخر و ناقدانه فوکو هنوز در ایران مجال انتشار نیافته است.
۱۳۸۶
و
۱۳۸۵
از یکی از ناقدانِ فوکو نقل شده که فوکو شیفته روحیه شهادت‌طلبی و آموزه‌ی مرگ‌ستایی در فرهنگِ شیعه بود؛ چون خود او نیز مرگ‌اندیش و شیدای مرگ بود.
۱۳۸۶

ها چیه سیاسیش نکنم .اما بدانید
۱۳۸۵ سیاست ما عین دیانت ماست. ۱۳۸۶

خودم چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:42

پم در ریاضی چی دارین؟

غریبه جمعه 4 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 21:31

چه سوت و کور شده اینجا امسال. سال به سال دریغ از پارسال..!

خودم جمعه 4 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 21:56

همه‌مون مسافرتیم. اوناهم که نیستن خودش یه سفره از پارسال به امسال!

۱۰۸ شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 00:13

غریبه جان شاید به خاطر پم است.اصلا این موضوع را دوست ندارم البته ببخشید!!

آشنا شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 19:29

دوست دارم ریاضیات رو از نگاه قران بشناسم لطفاتفسیر ایه هایی رو که به این موضوع می پردازه معرفی کنین.

خودم شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 19:46

اسفند بیرنگ شد!!!!!!۱

خودم شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 23:44

اینجا واقعا ساکت شده .

خودم یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 00:15

من در مورد سوال آشنا اطلاعی ندارم. کسی چیزی می‌دونه؟ // خانم اسفند با نام آقای فروردین میان احتمالا.

[ بدون نام ] دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:18

به اون یکی هم نیگا کنین بی زحمت

سید محمد دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:26

پست پست مدرن شنیدین؟ بعد یازده سپتامبر که یکم پست مدرنا حالشون گرفته شد به وجود اومده. به قول خودشون پست مدرن خودزنه مثل بومرنگ (یه رمان هست اسمش بومریتیس از همون نظر). کن ویلبر رو سرچ کنین و integral philosophy و AQAL. خیلی جالبه.

خودم دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:09

مرسی که به اینجا سر میزنین و بحث رو ادامه می‌دین.

حسن رحیمی دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 15:24

سلام! آیا توابع قدر مطلق جزو توابع زوج هستند؟زوج بودن یا نبودنشان برهانی است یا توافقی؟

خودم دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 16:57

تابع قدر مطلق یا توابع قدر مطلق؟ مثلا |x-1| زوج است؟

لاس چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 10:53

ما خودمان هستیم یاخواب خودمان هستیم؟؟؟؟؟؟

میلاد جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 08:16 http://miladmath.persianblog.com

با سلام خدمت استاد عزیز.
سال نو را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم.
و آرزومند سالی سرشار از سربلندی برای جنابعالی هستم.
موید باشید.

خودم جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:26

مرسی میلاد جان! // برای پاسخ سوال خود در مورد خواب، مثلث را بخوانید.

[ بدون نام ] جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 22:56

عذر میخوام متوجه نشدم!

بهرنگ شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 14:41

تست.

سلمان۱۸۱ شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 16:12

بچه ها کوئیز که یادتون هست؟!!۱

خودم یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:28

آره! تو میخوای بگیری. زحمت میشه. خودم می‌گیرم. راستی عقربه ساعتت الان دقیقا روی چه عددیه؟

حسن رحیمی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:12

اوه!بله! منظورم بطور دقیق تابع|x|است.

خودم دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:32

تعریف توافقیست و بر اساس آن تعریف قابل اثبات است.

حسن رحیمی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 15:15

در این مورد حرفی نیست!اما مقصودی که من از این پرسش دنبال می کردم مربوط می شود به قاعده گزینشهایی که یک ریاضیدان بهنگام برهان آوردن برای اثبات یک فرمول انجام می دهد .مثال شاخص برهان ماکسول برای تعیین تابع مربط به قانون خطا است.ماکسول در این برهان متقارن بودن احتمال خطا را طبعا باید با یک تابع زوج نشان دهد .این تابع زوج تابع یک متغیره با توان زوج است نه یک تابع قدر مطلق یک متغیره.حال یا تابع اخیر به معنای واقعی کلمه زوج محسوب نمی شود(چه در غیر این صورت باید می پرسیدیم که چرا ماکسول آن را انتخاب نکرد )یا دلایل فنی روشنی در این گزینش مطرح است که من درباره آن نمی دانم و خوشحال می شوم مرا راهنمایی کنید.

همکلاسی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:18

خیلی ممنون که یادمون انداختین استاد گفته بودن حتما کوئیز می گیرن!

خودم دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 23:01

آیا ماکسول هر تابع زوجی را می‌توانست بگذارد؟ آیا ماکسول اختراع کرده که آن تابع را قرار دهد تا برای کشف حقیقت موجود در آن پدیده فیزیکی تابع مذکور را به کار برده است. // خوشحالم که اینجا داره دوباره زنده میشه. خیلی سوت و کور شده بود. فردا کوییز یادتون نره که نمی‌گیرم یعنی یادتون بره که می‌گیرم یا شاید چنین نیست که یادتون بره که خواهم گرفت...

حسن رحیمی سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 17:35

البته نام «ماکسول» کمی سوء تفاهم ممکن است ایجاد کند ولی در این مورد خاص‌‌‌٬مسئله یک مسئله ریاضی است البته بدیهی است که در برهان او هر تابع زوجی به صرف زوج بودن قابل استفاده نیست مهمترین دلیل آن اصل اقتصاد است اما ادعای من این است که توابع مورد اشاره در نوشته قبلی (تک متغیره از توان زوج و قدر مطلق تک متغیر ساده) به یکسان وافی به مقصودند گو این که فرمولهای منتجه از هر گزینش متفاوتند .

بهرنگ سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 19:06

امیدوارم اولین جلسه امسالتون پست مدرن بوده باشه و سال خوبی در پیش رو داشته باشید ...

صفحه کلید سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 20:26

توجه توجه
طرز شکنجه دکتر میرزاوزیری

اگر می خواهید دکتر میرزاوزیری را شکنجه کنید از اول کلاس تا آخر همین طور جدی درس
را گوش کنید و هی سوال کنید و نگذارید استاد شوخی کند

کیس سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 22:26

با صفحه کلید خیلی موافقم...

خودم، هارد، ماوس، لوازم جانبی... سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 22:35

خیلی باحال بود. این یکیو هستم!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد